Persbericht: Popken Metaal bestaat 90 jaar

Popken Metaal 90 jaar

Popken Metaal uit Assen viert dit jaar zijn 90-jarig bestaan. Dat mag iedereen weten. Reden om dit persbericht te sturen naar nieuwsmedia in de regio en vakbladen in de metaaltechniek.

Persbericht: “Maakindustrie biedt een mooie toekomst voor bedrijven als Popken Metaal”

Assen – In 1927 legde Pieter Popken de basis voor Popken Metaal, inmiddels één van de meest succesvolle rolvormfabrieken van Europa. Vanuit Assen levert het Drentse bedrijf profielen van staal en aluminium aan bedrijven in heel Europa. Dit jaar viert Popken Metaal zijn 90-jarig jubileum. Een mooi moment om stil te staan bij de rijke geschiedenis van het oer-Hollandse bedrijf, maar ook om vooruit te blikken naar de toekomst van de Nederlandse maakindustrie. Want, zo meent directeur Dinand Ebbinge, daar liggen nog veel groeikansen.

In negentig jaar is Popken Metaal uitgegroeid van een klein familiebedrijf tot een belangrijke speler in de Nederlandse maakindustrie. Aanvankelijk produceerde het Drentse bedrijf krambanden voor het repareren van klompen. Inmiddels levert Popken Metaal vanuit het hoofdkantoor in Assen metalen profielen aan bedrijven in heel Europa uit onder andere de afbouw- en bouwsector, agrarische sector, industrie, scheepvaart en meubelindustrie.

“Zonder onze mensen zijn we nergens”
Vakmanschap, maatwerk en persoonlijke service vormen sinds de oprichting in 1927 de belangrijkste waarden van het familiebedrijf, dat vorig jaar werd overgenomen door ondernemer Dinand Ebbinge. Het geheim voor negentig jaar succes? “Dat is voor een groot deel te danken aan onze medewerkers. Sommigen werken al veertig jaar bij Popken Metaal. Daar zijn we ook heel zuinig op. Hoewel we op internationaal vlak opereren, blijven we een kleinschalig bedrijf waarin veel aandacht is voor persoonlijke groei. Dit doen wij door te investeren in vaktechnische kennis, maar ook door te zorgen voor een fijne werkomgeving. Gelukkige werknemers presteren immers beter. Dat is belangrijk. Zonder onze mensen zijn we nergens”, aldus Ebbinge.

Zonnige toekomst
Negentig jaar na de oprichting van Popken Metaal, ziet Ebbinge nog altijd groeiperspectief. “De maakindustrie verandert continu. Dat betekent dat je als bedrijf moet blijven innoveren. Op dit moment is er een groeiende behoefte aan ‘quick response manufacturing’. Een niche waarin Popken Metaal zich de afgelopen jaren in heeft kunnen onderscheiden. Zo hebben we onze productieprocessen volledig ingericht op het leveren van maatwerk en zeer korte levertijden. Dit maakt ons flexibeler dan veel buitenlandse bedrijven. Ik geloof dan ook stellig in de levensvatbaarheid van de Nederlandse maakindustrie en zie een mooie toekomst voor innovatieve bedrijven als Popken Metaal.”

Lees het complete persbericht ook op de website van Popken Metaal.