
Interview: Truus Spijkers voor AMI Magazine

AMI Kappers is een eigentijdse kappersformule met ruim 80 salons in Nederland. De teksten van FlinCC kom je tegen in het AMI Magazine en op het AMI blog. Ook verzorgt FlinCC persberichten, brochures en allerlei andere reclame-uitingen. Kortom: alles waar tekst op staat. Voor de rubriek ‘Powervrouwen’ van AMI Magazine interviewde ik Truus Spijkers van het Nederlandse modelabel Spijkers en Spijkers. Een klein voorproefje van het interview:
Interview powervrouw Truus Spijkers voor AMI Magazine
Kleurrijk en opvallend, maar altijd draagbaar. Zonder deze elementen heb je geen echte Spijkers en Spijkers. Aan het roer van het succesvolle Nederlandse modelabel staan de zussen Truus en Riet, als eeneiige tweeling een markante verschijning in modeland. Met krachtige vrouwen als belangrijkste muze, weet het creatieve duo zich al zestien jaar staande te houden in de harde modewereld. Hoe? Daarover spraken wij met Truus Spijkers.
Van Arnhem tot Azië
“Het runnen van een eigen modelabel was niet altijd het plan. Ik wilde als jong meisje vooral creëren. Dat kon ook een schilderij zijn. Met een diploma van de Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem op zak zijn mijn zus en ik beiden gaan werken. Ik voor een damesmodemerk, Riet voor een ondergoedmerk. Ontzettend leuk natuurlijk, maar we konden onze creativiteit er niet helemaal in kwijt. We besloten de masteropleiding te volgen aan het Fashion Institute in Arnhem en begonnen met het ontwerpen van eigen collecties. Het keerpunt kwam toen we in Parijs in contact kwamen met een dame. Zij had er een eigen showroom, waar wij onze collecties mochten verkopen. Al snel boekten we orders en was Spijkers en Spijkers een feit. Grappig is dat hoewel we in Parijs zijn gestart, onze eerste klanten uit Japan kwamen. Blijkbaar past de snit Aziatische mensen heel goed en spreken de uitgesproken kleuren daar aan. Nog altijd verkopen onze collecties in Azië goed.”
Lees meer op de website van AMI Kappers.